fbpx

Informacje na temat naszych działań w związku z koronawirusem

Obecnie prowadzimy sesje stacjonarne i online. Szczegółowe informacje poniżej.

Na bieżąco monitorujemy rzetelne informacje medialne, zalecenia i zarządzenia władz na temat epidemii koronawirusa. Na podstawie zaleceń jednostek odpowiedzialnych za przeciwdziałanie epidemii, stworzyliśmy obszerną procedurę, która zawiera opis naszych działań związanych z zagrożeniem koronawirusem.

Poniżej publikujemy komunikaty związane z podejmowanymi przez nas działaniami, najnowsze znajdują się na górze. Po wydaniu nowego komunikatu, treść wcześniejszych pozostaje aktualna, o ile nie jest sprzeczna z tym najnowszym. Nowe informacje są również publikowane na bieżąco na naszym fanpage.

Na dole strony umieszczamy rzetelne informacje na temat koronawiusa i zapobieganiu jego transmisji.

W razie pytań zapraszamy do kontaktu:

  • tel.: 511 028 333
  • e-mail: info@otwartaprzestrzen.pl

Komunikaty

Komunikat #8 - 08.07.2021

Aktualne zasady odbywania sesji stacjonarnych

Szanowna Klientko, Szanowny Kliencie,

Poniżej przedstawiamy zbiór zasad, które przyjęliśmy. Zapoznaj się z nimi przed pierwszą sesją stacjonarną. Stosując się do nich dbasz o bezpieczeństwo swoje, swoich bliskich, naszych pozostałych klientek_ów i naszego zespołu.

Liczymy na Twoją współpracę i wyrozumiałość w temacie ograniczeń i niedogodności jakie musieliśmy wprowadzić.

1. Odpowiedzialność
Słowem “odpowiedzialność” rozpoczynamy opis naszych zasad. Dlaczego?

Korzystając z sesji stacjonarnych nie zapominaj o fakcie, że pandemia wciąż trwa. Pamiętaj, aby zachować niezbędne środki bezpieczeństwa.
Jeśli nie jesteś pewna_ien swojego statusu zdrowotnego – pozostań przy sesjach online.
Jeśli obawiasz się o swoje zdrowie – pozostań przy sesjach online.

Pamiętaj również, że w sytuacji stwierdzenia u Ciebie oznak choroby jesteśmy prawnie zobowiązane_i poinformować o tym odpowiednie służby.

2. Jakie środki ochrony udostępniamy?

  • płyn do dezynfekcji rąk z gliceryną w bezdotykowych dozownikach. Jeden umieszczony jest przed drzwiami wejściowymi, drugi w okolicach kącika z napojami i łazienki;
  • maseczki jednorazowe – dostępne na ladzie recepcyjnej;
  • rękawiczki jednorazowe lateksowe i nitrylowe – dostępne na życzenie na recepcji. Rękawiczki lateksowe są biodegradowalne i prosimy o ich używanie wszystkie osoby nieuczulone na lateks, rękawiczki nitrylowe przeznaczone są dla osób uczulonych na lateks i, niestety, nie podlegają łatwemu rozkładowi.

3. Jakie m.in. środki bezpieczeństwa stosujemy?

  • po każdej sesji dezynfekujemy powierzchnie dotykowe w każdym gabinecie i dokładnie go wietrzymy;
  • po każdej “turze” klientek_ów dezynfekujemy powierzchnie dotykowe w częściach wspólnych;
  • wprowadzamy ograniczenie dotyczące liczby osób przebywających w poczekalni;
  • przesuwamy godziny sesji, aby unikać gromadzenia się większej liczby osób.

Szczegóły oraz pozostałe zasady znajdziesz poniżej.

4. Ankieta przed pierwszą sesją stacjonarną
Przed pierwszą sesją stacjonarną poprosimy Cię o wypełnienie krótkiej ankiety, odmowa jej uzupełnienia uniemożliwia skorzystanie z sesji.

Nie martw się, nie interesują nas szczegóły! Ankieta działa na zasadzie “wszystko albo nic”, jeśli odpowiedź na chociaż jedno pytanie brzmi “tak” to niestety w najbliższym czasie nie będziesz mogła_mógł odbyć u nas sesji stacjonarnej.

Poniżej zamieszczamy wzór ankiety:

  • Czy w okresie ostatnich 14 dni miała_miał Pani_Pan kontakt z osobą, u której potwierdzono zakażenie wirusem SARS CoV-2?
  • Czy Pani_Pan lub ktoś z osób zamieszkujących z Panią_em jest obecnie objęty nadzorem epidemiologicznym (kwarantanną)?
  • Czy obecnie (lub w okresie ostatnich 14 dni) występują u Pani_a objawy infekcji, to jest gorączka powyżej 38˚C, kaszel lub uczucie duszności – trudność w nabieraniu powietrza?
  • Czy obecnie (lub w okresie ostatnich 14 dni) u osób, z którymi Pani_Pan zamieszkuje, występowały objawy infekcji, to jest gorączka powyżej 38˚C, kaszel lub uczucie duszności – trudność w nabieraniu powietrza?
  • INFORMACJA: Oświadczam, że udzielona przeze mnie odpowiedź jest zgodna z prawdą i zdaje sobie sprawę, że zatajenie istotnych informacji związanych z koronawirusem naraża mnie na odpowiedzialność cywilną (odszkodowawczą), a w przypadku gdy okaże się, że jestem chora_y – również na odpowiedzialność karną.

Pamiętaj, że jeśli wystąpi któraś z sytuacji opisanych w powyższych pytaniach, jesteś zobowiązana_y do poinformowania nas o tym i zawieszenia sesji stacjonarnych.

Jeśli odpowiedź na chociaż jedno pytanie brzmi “tak” poinformuj nas o tym, będziesz mogła_mógł odbyć sesję online. z sesji stacjonarnej będziesz mogła_mógł skorzystać:

  • w sytuacji 1. – po minięciu 14 dni od kontaktu z osobą chorą;
  • w sytuacji 2. – po zdjęciu kwarantanny przez sanepid;
  • w sytuacji 3. i 4. – po ustąpieniu objawów i uzyskaniu informacji od lekarza, że kontakt z innymi jest bezpieczny.

5. Podróż do Otwartej
Zachęcamy Cię do spaceru lub skorzystania ze środków transportu indywidualnego, takich jak: rower, hulajnoga.

Decydując się na komunikację miejską, w trakcie podróży, zasłaniaj usta i nos oraz staraj się nie dotykać powierzchni dotykanych przez inne osoby.

6. Przesunięcia sesji i oczekiwanie
Aby ograniczyć liczbę mijających się osób postanowiliśmy przesunąć godziny sesji zaczynających się o równych godzinach. Dodatkowo informację o dokładnej godzinie sesji otrzymasz w smsie przypominającym.

Aby było nam łatwiej to ogarnąć, przesunięcia uporządkowaliśmy według gabinetów. Prezentują się one następująco:

  • W gabinecie 1 sesje rozpoczynają się 5 minut wcześniej, czyli :55;
  • W gabinecie 2 sesje rozpoczynają się o tej samej godzinie, czyli :00;
  • W gabinecie 3 sesje rozpoczynają się 5 minut później, czyli :05;
  • W gabinecie 4 sesje rozpoczynają się 10 minut później, czyli :10

Nie przyjeżdżaj też za wcześnie, w naszej poczekalni może przebywać na raz nie więcej niż 2 klientki_ów. Dlatego, jeśli jesteś wcześniej, zachęcamy do spaceru wśród pięknych, okolicznych willi. A jeśli już u nas będziesz, a w środku będą inne osoby poczekaj na naszym tarasie.

7. Przed wejściem do Otwartej

  • zdezynfekuj ręce (bezdotykowy dozownik dostępny jest przed drzwiami wejściowymi) – jeśli z jakiś powodów nie możesz używać środka do dezynfekcji załóż jednorazowe rękawiczki (dostępne na życzenie na recepcji);
  • zasłoń usta i nos – jeśli nie masz własnej maseczki, możesz skorzystać z jednorazowych udostępnionych na ladzie recepcyjnej. Jeśli z jakiś powodów nie możesz używać maseczek poinformuj o tym osobę na recepcji.

8. Po wejściu do Otwartej
Zachowaj bezpieczną odległość od innych osób. Na podłodze znajdziesz oznaczenie, które pomoże Ci zachować dystans w oczekiwaniu do toalety.

9. Płatności
Sesję możesz opłacić na miejscu kartą lub blikiem. Jeśli chcesz opłacić ją przelewem, pamiętaj aby zrobić to wcześniej, tak żeby środki były na naszym koncie przed Twoją wizytą.

Unikamy przyjmowania gotówki.

10. W gabinecie
Do gabinetów wróciły wygodne fotele i kosze na śmieci. Nadal jednak nie jest dostępna woda w karafkach, możesz ją wziąć ze sobą z poczekalni.

11. Po sesji
Nawet jeśli zdecydujesz ze swoją terapeutką_terapeutą na zdjęcie maseczki w gabinecie w trakcie sesji, to pamiętaj, aby przed wyjściem z gabinetu zakryć nos i usta, jest to obowiązkowe w przestrzeniach wspólnych.

Ze względu na limit liczby osób przebywających na raz w poczekalni, prosimy także, abyś w jak najkrótszym czasie opuściła_opuścił nasz lokal po zakończeniu sesji. Jeśli potrzebujesz odpocząć lub usiąść, możesz to zrobić na naszym tarasie.

Komunikat #7 - 14.02.2021

Powrót do sesji stacjonarnych – zasady dla wspólnego bezpieczeństwa

Szanowna Klientko, Szanowny Kliencie,

to już nasz drugi powrót tej pandemii, więc procedury mamy gotowe i przećwiczone.

Poniżej przedstawiamy zbiór zasad, które przyjęliśmy. Zapoznaj się z nimi przed pierwszą sesją stacjonarną. Stosując się do nich dbasz o bezpieczeństwo swoje, swoich bliskich, naszych pozostałych klientek_ów i naszego zespołu.

Liczymy na Twoją współpracę i wyrozumiałość w temacie ograniczeń i niedogodności jakie musieliśmy wprowadzić.

1. Odpowiedzialność
Słowem “odpowiedzialność” rozpoczynamy opis naszych zasad. Dlaczego?

Korzystając z sesji stacjonarnych nie zapominaj o fakcie, że pandemia wciąż trwa. Pamiętaj, aby zachować niezbędne środki bezpieczeństwa.
Jeśli nie jesteś pewna_ien swojego statusu zdrowotnego – pozostań przy sesjach online.
Jeśli obawiasz się o swoje zdrowie – pozostań przy sesjach online.

Pamiętaj również, że w sytuacji stwierdzenia u Ciebie oznak choroby jesteśmy prawnie zobowiązane_i poinformować o tym odpowiednie służby.

2. Jakie środki ochrony udostępniamy?

  • płyn do dezynfekcji rąk z gliceryną w bezdotykowych dozownikach. Jeden umieszczony jest przed drzwiami wejściowymi, drugi w okolicach kącika z napojami i łazienki;
  • maseczki jednorazowe – dostępne na ladzie recepcyjnej;
  • przyłbice (dezynfekowane po każdym użyciu) – dostępne na ladzie recepcyjnej;
  • rękawiczki jednorazowe lateksowe i nitrylowe – dostępne przy wejściu. Rękawiczki lateksowe są biodegradowalne i prosimy o ich używanie wszystkie osoby nieuczulone na lateks, rękawiczki nitrylowe przeznaczone są dla osób uczulonych na lateks i, niestety, nie podlegają łatwemu rozkładowi.

3. Jakie m.in. środki bezpieczeństwa stosujemy?

  • po każdej sesji dezynfekujemy powierzchnie dotykowe w każdym gabinecie i dokładnie go wietrzymy;
  • po każdej “turze” klientek_ów dezynfekujemy powierzchnie dotykowe w częściach wspólnych;
  • wprowadzamy ograniczenie dotyczące liczby osób przebywających w poczekalni;
  • przesuwamy godziny sesji, aby unikać gromadzenia się większej liczby osób.

Szczegóły oraz pozostałe zasady znajdziesz poniżej.

4. Ankieta przed pierwszą sesją stacjonarną
Przed pierwszą sesją stacjonarną wyślemy do Ciebie maila z krótką ankietą. Jeśli nie otrzymasz ankiety na maila lub nie odeślesz jej nam – wypełnisz ją w formie papierowej na recepcji. Udzielenie na nią odpowiedzi będzie warunkiem odbycia sesji stacjonarnej.

Nie martw się, nie interesują nas szczegóły! Ankieta działa na zasadzie “wszystko albo nic”, jeśli odpowiedź na chociaż jedno pytanie brzmi “tak” to niestety w najbliższym czasie nie będziesz mogła_mógł odbyć u nas sesji stacjonarnej.

Poniżej zamieszczamy wzór ankiety:

  • Czy w okresie ostatnich 14 dni miała_miał Pani_Pan kontakt z osobą, u której potwierdzono zakażenie wirusem SARS CoV-2?
  • Czy Pani_Pan lub ktoś z osób zamieszkujących z Panią_em jest obecnie objęty nadzorem epidemiologicznym (kwarantanną)?
  • Czy obecnie (lub w okresie ostatnich 14 dni) występują u Pani_a objawy infekcji, to jest gorączka powyżej 38˚C, kaszel lub uczucie duszności – trudność w nabieraniu powietrza?
  • Czy obecnie (lub w okresie ostatnich 14 dni) u osób, z którymi Pani_Pan zamieszkuje, występowały objawy infekcji, to jest gorączka powyżej 38˚C, kaszel lub uczucie duszności – trudność w nabieraniu powietrza?
  • INFORMACJA: Oświadczam, że udzielona przeze mnie odpowiedź jest zgodna z prawdą i zdaje sobie sprawę, że zatajenie istotnych informacji związanych z koronawirusem naraża mnie na odpowiedzialność cywilną (odszkodowawczą), a w przypadku gdy okaże się, że jestem chora_y – również na odpowiedzialność karną.

Jeśli odpowiedź na wszystkie pytania brzmi “nie” – odpisz na tego maila wiadomością o treści: “Zapoznałam_em się z zasadami odbywania sesji stacjonarnych w dobie pandemii. Oświadczam, że odpowiedź na wszystkie pytania ankiety jest negatywna. w przypadku zmiany stanu rzeczy niezwłocznie poinformuję o tym recepcję”.
Pamiętaj, że jeśli wystąpi któraś z sytuacji opisanych w powyższych pytaniach, jesteś zobowiązana_y do poinformowania nas o tym i zawieszenia sesji stacjonarnych.

Jeśli odpowiedź na chociaż jedno pytanie brzmi “tak” poinformuj nas o tym, będziesz mogła_mógł odbyć sesję online. z sesji stacjonarnej będziesz mogła_mógł skorzystać:

  • w sytuacji 1. – po minięciu 14 dni od kontaktu z osobą chorą;
  • w sytuacji 2. – po zdjęciu kwarantanny przez sanepid;
  • w sytuacji 3. i 4. – po ustąpieniu objawów i uzyskaniu informacji od lekarza, że kontakt z innymi jest bezpieczny.

5. Podróż do Otwartej
Zachęcamy Cię do spaceru lub skorzystania ze środków transportu indywidualnego, takich jak: rower, hulajnoga czy samochód.

Decydując się na komunikację miejską, w trakcie podróży, zasłaniaj usta i nos oraz staraj się nie dotykać powierzchni dotykanych przez inne osoby.

6. Przesunięcia sesji i oczekiwanie
Aby ograniczyć liczbę mijających się osób postanowiliśmy przesunąć godziny sesji zaczynających się o równych godzinach. Nie martw się, przesunęliśmy je o maksymalnie 10 minut. Dodatkowo informację o zmianie otrzymasz w smsie przypominającym.

Aby było nam łatwiej to ogarnąć, przesunięcia uporządkowaliśmy według gabinetów. Prezentują się one następująco:

  • W gabinecie 1 sesje rozpoczynają się 5 minut wcześniej, czyli :55;
  • W gabinecie 2 sesje rozpoczynają się o tej samej godzinie, czyli :00;
  • W gabinecie 3 sesje rozpoczynają się 5 minut później, czyli :05;
  • W gabinecie 4 sesje rozpoczynają się 10 minut później, czyli :10

Nie przyjeżdżaj też za wcześnie, w naszej poczekalni może przebywać na raz nie więcej niż 2 klientki_ów. Dlatego, jeśli jesteś wcześniej, zachęcamy do spaceru wśród pięknych, okolicznych willi. A jeśli już u nas będziesz, a w środku będą inne osoby poczekaj na naszym tarasie.

7. Przed wejściem do Otwartej

  • zdezynfekuj ręce (bezdotykowy dozownik dostępny jest przed drzwiami wejściowymi) – jeśli z jakiś powodów nie możesz używać środka do dezynfekcji załóż jednorazowe rękawiczki (udostępnione na stoliku na tarasie);
  • zasłoń usta i nos – jeśli nie masz własnej maseczki, możesz skorzystać z jednorazowych udostępnionych na stoliku przy wejściu. Jeśli z jakiś powodów nie możesz używać maseczek to niezwłocznie po wejściu załóż przyłbice (dostępne na ladzie recepcyjnej);

8. Po wejściu do Otwartej
Ze względów bezpieczeństwa usunęliśmy z poczekalni nadmiar siedzisk, zostawiając jedno krzesło.

Zachowaj bezpieczną odległość od innych osób. Na podłodze znajdziesz oznaczenie, które pomoże Ci zachować dystans w oczekiwaniu do toalety.

Na recepcji udostępniamy przyłbice, z których możesz skorzystać w trakcie sesji.

9. Płatności
Sesję możesz opłacić na miejscu kartą lub blikiem. Jeśli chcesz opłacić ją przelewem, pamiętaj aby zrobić to wcześniej, tak żeby środki były na naszym koncie przed Twoją wizytą.

Papierowe pieniądze i monety to rzeczy, które przechodzą z rąk do rąk, ciężko je zdezynfekować. Dlatego też woliny nie przyjmować obecnie gotówki.

10. W gabinecie
Przez jakiś czas nie znajdziesz w naszych gabinetach dotychczasowych wygodnych foteli, zastąpiliśmy je krzesłami z plastikowymi podłokietnikami, które dotychczas wykorzystywaliśmy do prowadzenia grup i warsztatów. Może są ciut mniej wygodne, ale zdecydowanie bardziej bezpieczne. Dotykane podłokietniki będziemy dezynfekować po każdej sesji.

W gabinetach nie będzie też wody w karafkach oraz szklanek, tak jak to miało miejsce dotychczas. Wciąż możesz wziąć ze sobą wodę z poczekalni.

Zamiast chusteczek w kartonach dostępne będą małe paczuszki do osobistego użytku. Taką paczuszkę możesz wziąć ze sobą, bo następna osoba po Tobie dostanie nową.

Otwarte kosze na śmieci, w których leżą zużyte chusteczki higieniczne mogą być źródłem przenoszenia koronawirusa, dlatego likwidujemy kosze znajdujące się w gabinetach. Prosimy Cię, abyś swoje śmieci zabrała_zabrał ze sobą z gabinetu i wrzuciła_wrzucił je do zamykanego kosza dostępnego w poczekalni.

11. Po sesji
Nawet jeśli zdecydujesz ze swoją terapeutką_terapeutą na zdjęcie maseczki/przyłbicy w gabinecie w trakcie sesji, to pamiętaj, aby przed wyjściem z gabinetu zakryć nos i usta, jest to obowiązkowe w przestrzeniach wspólnych.

Ze względu na limit liczby osób przebywających na raz w poczekalni, prosimy także, abyś w jak najkrótszym czasie opuściła_opuścił nasz lokal po zakończeniu sesji. Jeśli potrzebujesz odpocząć lub usiąść, możesz to zrobić na naszym tarasie.

Komunikat #6 - 23.10.2020

Ponowne przejście w tryb pracy zdalnej

Szanowne klientki, Szanowni klienci,

stale obserwujemy statystyki zakażeń, w tym ze szczególną uwagę te dla województwa mazowieckiego. Niestety, jak Państwo wiecie, liczba zakażeń rośnie w szybkim tempie. Od jakiegoś czasu mierzyliśmy się z trudną decyzją – czy to już ten moment, żeby zrezygnować z sesji stacjonarnych na rzecz sesji online?

Mając za sobą doświadczenia trzymiesięcznej pracy zdalnej na wiosnę, postanowiliśmy, że tym razem przejście na pracę zdalną przeprowadzimy w sposób planowy. Decyzję o „zamknięciu” podjęliśmy w zeszły piątek. Daliśmy sobie, kończący się właśnie, tydzień, aby spokojnie się do tego przygotować i aby nasz zespół terapeutyczny mógł porozmawiać o tym na sesjach z obecnymi klientkami_klientami.

Zdecydowaliśmy się też wstrzymać nabór do III edycji grupy dla mężczyzn nieheteroseksualnych i grupy dla kobiet w nowej odsłonie z nowymi prowadzącymi.

Mamy nadzieję, że zrozumiecie Państwo naszą decyzję.

Informacje o sesjach online:

  • Sesje odbywają się za pośrednictwem narzędzia Google Meet (nie wymaga instalacji – jest obsługiwane przez przeglądarkę, nie wymaga zakładania konta);
  • Terapeutka_terapeuta wysyła link do spotkania przed sesją na podany przez Państwa adres e-mail lub korzystacie z tego samego co tydzień (to zależy od ustaleń z terapeutką_terapeutą);
  • Ważność zachowują dotychczasowe zasady odwołań.

Informacje o recepcji:

  • Recepcja pracuje zdalnie, to oznacza, że nie będzie dostępna na Wawelskiej;
  • Na czas pracy zdalnej zmieniamy godziny pracy recepcji:
    poniedziałek – piątek 9:00-13:00 oraz 15:00-19:00
    Godziny te wyznaczyliśmy na podstawie statystyk połączeń przychodzących, w tych godzinach dzwoni do nas najwięcej osób.
    W pozostałych godzinach naszej pracy (8:00-9:00, 13:00-15:00, 19:00-21:00) będzie możliwość zadzwonienia w przypadku problemów technicznych z połączeniem online z terapeutką_terapeutą. W tym czasie, osoba dyżurująca nie będzie prowadziła zapisów, przyjmowała odwołań, ani nie będzie odpowiadała na inne pytania.
    Przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, zapisy, odwołania i zapytania można kierować smsowo (tel. 511 028 333) lub mailowo (info@otwartaprzestrzeń.pl);
  • Telefon recepcyjny będzie obsługiwany przez centralę, dzięki czemu poza tymczasowymi godzinami pracy recepcji usłysz stosowny komunikat. Mieliśmy już okazję testować aplikację centrali, jednak jeśli coś by na początku nie działało to prosimy o informację smsową lub mailową;
  • Przed pierwszą sesją poprosimy Cię o wypełnienie naszego formularza i przesłanie jego skanu lub zdjęcia.

Informacje o płatnościach:

  • Na czas pracy zdalnej możliwe będzie dokonywanie płatności wyłącznie przelewami na nasz rachunek bankowy;
  • Przypominamy, że sesję należy opłacać z góry (przed rozpoczęciem sesji);
  • Jeśli uczęszczasz na sesję regularnie, zachęcamy do opłacenia kilku sesji z góry, np. za cały miesiąc (oczywiście jeśli masz taką możliwość). Nie będziesz musiała_musiał pamiętać o cotygodniowych przelewach, a nam ułatwi to księgowanie (podczas wiosennego „zamknięciu” nasz wyciąg dobijał do 30 stron…);
  • Dane do przelewu:
    Fundacja Instytut Otwarta Przestrzeń
    numer konta: 20 1140 2004 0000 3902 7716 4258
    mBank

W razie dodatkowych pytań jesteśmy do dyspozycji.

Komunikat #5 - 17.06.2020

Powrót do sesji stacjonarnych – zasady dla wspólnego bezpieczeństwa

Szanowna Klientko, Szanowny Kliencie,

decydując się na powrót do sesji stacjonarnych w trakcie trwającej pandemii, mierzyliśmy się z wyzwaniem opracowania procedur, które sprawią, że bezpośredni kontakt będzie bezpieczniejszy.

Poniżej przedstawiamy zbiór zasad, które przyjęliśmy. Stworzyliśmy je na podstawie rządowych wytycznych. Zapoznaj się z nimi przed pierwszą sesją stacjonarną. Stosując się do nich dbasz o bezpieczeństwo swoje, swoich bliskich, naszych pozostałych klientek_ów i naszego zespołu.

Liczymy na Twoją współpracę i wyrozumiałość w temacie ograniczeń i niedogodności jakie musieliśmy wprowadzić.

1. Odpowiedzialność
Słowem “odpowiedzialność” rozpoczynamy opis naszych zasad. Dlaczego?

Korzystając z sesji stacjonarnych nie zapominaj o fakcie, że pandemia wciąż trwa. Pamiętaj, aby zachować niezbędne środki bezpieczeństwa, jeśli nie jesteś pewna_ien swojego statusu zdrowotnego – pozostań przy sesjach online. Jeśli obawiasz się o swoje zdrowie – pozostań przy sesjach online.

Pamiętaj również, że w sytuacji stwierdzenia u Ciebie oznak choroby jesteśmy prawnie zobowiązani poinformować o tym odpowiednie służby.

2. Jakie środki ochrony udostępniamy?

  • płyn do dezynfekcji rąk z gliceryną w bezdotykowych dozownikach. Jeden umieszczony jest przed drzwiami wejściowymi, drugi w okolicach kącika z napojami i łazienki;
  • maseczki jednorazowe – dostępne na tarasie przed wejściem;
  • przyłbice (dezynfekowane po każdym użyciu) – dostępne na ladzie recepcyjnej;
  • rękawiczki jednorazowe lateksowe i nitrylowe – dostępne na tarasie przed wejściem. Rękawiczki lateksowe są biodegradowalne i prosimy o ich używanie wszystkie osoby nieuczulone na lateks, rękawiczki nitrylowe przeznaczone są dla osób uczulonych na lateks i, niestety, nie podlegają łatwemu rozkładowi.

3. Jakie m.in. środki bezpieczeństwa stosujemy?

  • po każdej sesji dezynfekujemy powierzchnie dotykowe w każdym gabinecie i dokładnie go wietrzymy;
  • po każdej “turze” klientek_ów dezynfekujemy powierzchnie dotykowe w częściach wspólnych;
  • wprowadzamy ograniczenie dotyczące liczby osób przebywających w poczekalni;
  • przesuwamy godziny sesji, aby unikać gromadzenia się większej liczby osób;

Szczegóły oraz pozostałe zasady znajdziesz poniżej.

4. Ankieta przed pierwszą sesją stacjonarną
Przed pierwszą sesją stacjonarną wyślemy do Ciebie maila z krótką ankietą. Udzielenie na nią odpowiedzi będzie warunkiem odbycia sesji stacjonarnej.

Nie martw się, nie interesują nas szczegóły! Ankieta działa na zasadzie “wszystko albo nic”, jeśli odpowiedź na chociaż jedno pytanie brzmi “tak” to niestety w najbliższym czasie nie będziesz mogła_mógł odbyć u nas sesji stacjonarnej.

Poniżej zamieszczamy wzór ankiety:

  • Czy w okresie ostatnich 14 dni miała_miał Pani_Pan kontakt z osobą, u której potwierdzono zakażenie wirusem SARS CoV-2?
  • Czy Pani_Pan lub ktoś z osób zamieszkujących z Panią_em jest obecnie objęty nadzorem epidemiologicznym (kwarantanną)?
  • Czy obecnie (lub w okresie ostatnich 14 dni) występują u Pani_a objawy infekcji, to jest gorączka powyżej 38˚C, kaszel lub uczucie duszności – trudność w nabieraniu powietrza?
  • Czy obecnie (lub w okresie ostatnich 14 dni) u osób, z którymi Pani_Pan zamieszkuje, występowały objawy infekcji, to jest gorączka powyżej 38˚C, kaszel lub uczucie duszności – trudność w nabieraniu powietrza?
  • INFORMACJA: Oświadczam, że udzielona przeze mnie odpowiedź jest zgodna z prawdą i zdaje sobie sprawę, że zatajenie istotnych informacji związanych z koronawirusem naraża mnie na odpowiedzialność cywilną (odszkodowawczą), a w przypadku gdy okaże się, że jestem chora_y – również na odpowiedzialność karną.

Jeśli odpowiedź na wszystkie pytania brzmi “nie” – odpisz na tego maila wiadomością o treści: “Zapoznałam_em się z zasadami odbywania sesji stacjonarnych w dobie pandemii. Oświadczam, że odpowiedź na wszystkie pytania ankiety jest negatywna. w przypadku zmiany stanu rzeczy niezwłocznie poinformuję o tym recepcję”.
Pamiętaj, że jeśli wystąpi któraś z sytuacji opisanych w powyższych pytaniach, jesteś zobowiązana_y do poinformowania nas o tym i zawieszenia sesji stacjonarnych.

Jeśli odpowiedź na chociaż jedno pytanie brzmi “tak” poinformuj nas o tym, będziesz mogła_mógł odbyć sesję online. z sesji stacjonarnej będziesz mogła_mógł skorzystać:

  • w sytuacji 1. – po minięciu 14 dni od kontaktu z osobą chorą;
  • w sytuacji 2. – po zdjęciu kwarantanny przez sanepid;
  • w sytuacji 3. i 4. – po ustąpieniu objawów i uzyskaniu informacji od lekarza, że kontakt z innymi jest bezpieczny;

5. Podróż do Otwartej
Zachęcamy Cię do spaceru lub skorzystania ze środków transportu indywidualnego, takich jak: rower, hulajnoga czy samochód.

Decydując się na komunikację miejską, w trakcie podróży, zasłaniaj usta i nos oraz staraj się nie dotykać powierzchni dotykanych przez inne osoby.

6. Przesunięcia sesji i oczekiwanie
Aby ograniczyć liczbę mijających się osób postanowiliśmy przesunąć godziny sesji zaczynających się o równych godzinach. Nie martw się, przesunęliśmy je o maksymalnie 10 minut. Dodatkowo informację o zmianie otrzymasz w smsie przypominającym.

Aby było nam łatwiej to ogarnąć, przesunięcia uporządkowaliśmy według gabinetów. Prezentują się one następująco:

  • W gabinecie 1 sesje rozpoczynają się 5 minut wcześniej, czyli :55;
  • W gabinecie 2 sesje rozpoczynają się o tej samej godzinie, czyli :00;
  • W gabinecie 3 sesje rozpoczynają się 5 minut później, czyli :05;
  • W gabinecie 4 sesje rozpoczynają się 10 minut później, czyli :10

Nie przyjeżdżaj też za wcześnie, w naszej poczekalni może przebywać na raz nie więcej niż 2 klientki_ów. Dlatego, jeśli jesteś wcześniej, zachęcamy do spaceru wśród pięknych, okolicznych willi. A jeśli już u nas będziesz, a w środku będą inne osoby poczekaj na naszym zacienionym i ukwieconym tarasie.

7. Przed wejściem do Otwartej

  • zdezynfekuj ręce (bezdotykowy dozownik dostępny jest przed drzwiami wejściowymi) – jeśli z jakiś powodów nie możesz używać środka do dezynfekcji załóż jednorazowe rękawiczki (udostępnione na stoliku na tarasie);
  • zasłoń usta i nos – jeśli nie masz własnej maseczki, możesz skorzystać z jednorazowych udostępnionych na stoliku na tarasie. Jeśli z jakiś powodów nie możesz używać maseczek to niezwłocznie po wejściu załóż przyłbice (dostępne na ladzie recepcyjnej);

8. Po wejściu do Otwartej
Ze względów bezpieczeństwa usunęliśmy z poczekalni wszystkie siedziska, nie ma ani kanapy, ani krzeseł. Jeśli potrzebujesz usiąść skorzystaj z krzeseł na tarasie.

Zachowaj bezpieczną odległość od innych osób. Na podłodze znajdziesz oznaczenie, które pomoże Ci zachować odpowiednią odległość w oczekiwaniu do toalety.

Na recepcji udostępniamy przyłbice, z których możesz skorzystać w trakcie sesji.

9. Płatności
Sesję możesz opłacić na miejscu kartą lub blikiem. Jeśli chcesz opłacić ją przelewem, pamiętaj aby zrobić to wcześniej, tak żeby środki były na naszym koncie przed Twoją wizytą.

Papierowe pieniądze i monety to rzeczy, które przechodzą z rąk do rąk, ciężko je zdezynfekować. Dlatego też nie będziemy przyjmować gotówki.

10. w gabinecie
Przez jakiś czas nie znajdziesz w naszych gabinetach dotychczasowych wygodnych foteli, zastąpiliśmy je krzesłami z plastikowymi podłokietnikami, które dotychczas wykorzystywaliśmy do prowadzenia grup i warsztatów. Może są ciut mniej wygodne, ale zdecydowanie bardziej bezpieczne. Dotykane podłokietniki będziemy dezynfekować po każdej sesji.

W gabinetach nie będzie też wody w karafkach oraz szklanek, tak jak to miało miejsce dotychczas. Wciąż możesz wziąć ze sobą wodę z poczekalni, wiemy, że zbliżają się upały, więc jeśli pijesz dużo, to śmiało, weź dwie szklanki.

Zamiast chusteczek w kartonach dostępne będą małe paczuszki do osobistego użytku. Taką paczuszkę możesz wziąć ze sobą, bo następna osoba po Tobie dostanie nową.

Otwarte kosze na śmieci, w których leżą zużyte chusteczki higieniczne mogą być źródłem przenoszenia koronawirusa, dlatego likwidujemy kosze znajdujące się w gabinetach. Prosimy Cię, abyś swoje śmieci zabrała_zabrał ze sobą z gabinetu i wrzuciła_wrzucił je do zamykanego kosza dostępnego w poczekalni.

11. Po sesji
Nawet jeśli zdecydujesz ze swoją terapeutką_terapeutą na zdjęcie maseczki/przyłbicy w gabinecie w trakcie sesji, to pamiętaj, aby przed wyjściem z gabinetu zakryć nos i usta, jest to obowiązkowe w przestrzeniach wspólnych.

Ze względu na limit liczby osób przebywających na raz w poczekalni, prosimy także, abyś w jak najkrótszym czasie opuściła_opuścił nasz lokal po zakończeniu sesji. Jeśli potrzebujesz odpocząć lub usiąść, możesz to zrobić na naszym tarasie.

Komunikat #4 - 19.03.2020

Drogie Klientki, Drodzy Klienci,

podjęliśmy trudną, ale w naszym poczuciu konieczną, decyzję o całkowitym przejściu, od poniedziałku (23.03), w tryb pracy zdalnej. Ostatnie sesje w naszym lokalu przy ul. Wawelskiej 28 odbędą się w ten piątek.

Co to oznacza dla Was?

  • Wszystkie sesje odbywać się będą online z wykorzystaniem narzędzia Google Meet;
  • Do osób, z którymi jeszcze nie zdążyliśmy się skontaktować, zadzwonimy do końca tego tygodnia;
  • Recepcja również będzie pracować zdalnie i będzie można się z nią skontaktować tak jak dotychczas
    – tel.: 511 028 333
    – e-mail: info@otwartaprzestrzen.pl
    – w godzinach pracy pn.-pt. 8:00-21:00.
  • Usługi w systemie zapisów online (https://otwartaprzestrzen.pl/zapisy-online/) zostały uproszczone:
    – jedna będzie dla klientek_ów korzystających już z naszych usług;
    – a druga dla nowych.
  • Obowiązują dotychczasowe zasady odwołań sesji.

Do końca tygodnia doposażymy nasz zespół w sprzęt niezbędny do realizacji sesji lub podnoszący ich jakość.

Ten stan potrwa do odwołania, obecnie nie jesteśmy w stanie przewidzieć terminu powrotu do sesji stacjonarnych. Przypominamy o konieczności opłacania sesji na bieżąco przelewami lub o możliwości opłacenia kilku sesji z góry.

Działania te, mimo że sprawiają dyskomfort zarówno nam i jak pewnie Państwu, są konieczne dla zapewnienia bezpieczeństwa w obecnej sytuacji zagrożenia epidemicznego. Liczymy na Państwa wyrozumiałość szczególnie w kolejnym tygodniu, który będzie realnym testem naszych procedur całkowitej pracy zdalnej.

Komunikat #3 - 14.03.2020

Komunikat został wysłany w formie e-maila do wszystkich osób, które były zapisane na sesje na 3 tygodnie przed i na 2 tygodnie po komunikacie. Oto jego treść:

„Szanowne Klientki, Szanowni Klienci,

w związku z epidemią koronawirusa na terenie Polski prowadzimy szereg działań związanych z zapobieżeniem rozprzestrzeniania się wirusa. Zachęcam do dokładnego zapoznania się z poniższą wiadomością, ma ona na celu zapoznanie Państwa z naszymi działaniami.

Umożliwiamy Państwu odbywanie sesji indywidualnych w formie online przez Skype lub telefonicznie. Zachęcamy do nieprzerywania procesu terapeutycznego, jeśli nie jest to konieczne. Skuteczność procesu terapeutycznego w dużej mierze zależy od konsekwencji i regularności.

W ostatnich dniach pracowaliśmy nad procedurą postępowania w tej sytuacji. Dokument ten ma prawie 30 stron i opisuje wszelkie działania, które mają zapewnić bezpieczeństwo klientkom_klientom i naszemu zespołowi. Opracowaliśmy go na podstawie zaleceń jednostek odpowiedzialnych za bezpieczeństwo epidemiologiczne. Procedura nie jest dokumentem zamkniętym, będzie modyfikowana w miarę zmieniającej się sytuacji i zaleceń.

Co robiliśmy do tej pory?

  • dezynfekowaliśmy na bieżąco powierzchnie twarde oraz urządzenia dotykane rękoma;

  • umożliwiliśmy odbywanie sesji indywidualnych poprzez Skype bez konieczności przyjeżdżania do Otwartej Przestrzeni (kilka osób skorzystało już z tej opcji);

  • umożliwiliśmy naszemu zespołowi podjęcie pracy zdalnej (w takim przypadku klientki_klienci odbywają sesje na Skype);

  • wprowadziliśmy zakaz korzystania z sesji w formie stacjonarnej dla osób z jakimikolwiek objawami infekcji.

Jakie działania podejmujemy od teraz?

  • udostępniamy środek do dezynfekcji rąk o stężeniu alkoholu około 70%, na razie będzie on dostępny w formie ręcznego spryskiwacza, a kiedy tylko dotrze do nas przesyłka, zamontujemy bezdotykowy dystrybutor z czujnikiem ruchu;

  • jak tylko dotrze do nas przesyłka, przed wejściem udostępnimy jednorazowe rękawiczki dla osób, które będą chciały z nich skorzystać;

  • rezygnujemy z obrotu gotówkowego, będzie można płacić tylko kartą (terminal będzie dezynfekowany po każdym użyciu) lub przelewem;

  • aby uniknąć konieczności bliskiego kontaktu z innymi osobami reorganizujemy przestrzeń poczekalni:

    • wieszak na ubrania został przeniesiony w okolice drzwi wejściowych;

    • kanapa została zastąpiona krzesłami z plastikowymi podłokietnikami, które można dezynfekować;

    • dostępnych jest mniej miejsc siedzących, aby zachować większe odległości między osobami oczekującymi;

    • na podłodze w okolicach łazienki została wyznaczona linia, za którą należy oczekiwać w kolejce;

    • na podłodze w okolicach lady recepcyjnej została wyznaczona linia, której nie należy przekraczać w trakcie płatności czy dokonywania zapisu.

  • ze względu na potrzebę ograniczenia liczby osób przebywających w poczekalni wprowadzamy nakaz opuszczenia Otwartej w ciągu 5 minut od zakończenia sesji oraz zakaz przychodzenia na sesje na wcześniej niż 5 minut przed rozpoczęciem sesji (osoby, które przyjdą wcześniej będą musiały poczekać na zewnątrz);

  • fotele z podłokietnikami, które znajdują się w gabinetach, zostały zastąpione krzesłami z plastikowymi podłokietnikami nadającymi się do dezynfekcji.

Proszę o przestrzeganie ww. procedur ze względu na bezpieczeństwo własne, innych klientek_klientów i naszego zespołu. Proszę także o stosowanie się do bieżących poleceń osób pracujących na recepcji. Liczę na Państwa zrozumienie. Tylko wspólnymi działaniami możemy zapewnić sobie bezpieczeństwo.

Proszę także o wyrozumiałość dla osób pracujących dla recepcji. Ich zakres obowiązków uległ znacznemu zwiększeniu w związku z epidemią, koniecznością dezynfekcji i przestrzegania innych procedur, a także przenoszeniem osób na Skype. W ostatnich dniach notujemy także dużo większą liczbę telefonów i zapytań mailowych. W związku z tym może ulec czas odpowiedzi na maile. Jeśli nie uda nam się odebrać telefonu prosimy spróbować za chwilę. Jeszcze raz proszę o zrozumienie i wyrozumiałość.

Jesteśmy przygotowani na ewentualność całkowitego przejścia w tryb pracy teleinformatycznej, co oznacza pracę zdalną całego zespołu i odbywanie się sesji wyłącznie online lub telefonicznie.

Całkowite przejście w tryb pracy teleinformatycznej przewidujemy w dwóch sytuacjach:

  • decyzji zespołu pod wpływem pogarszającej się sytuacji epidemiologicznej;

  • rozporządzeń lub zaleceń wskazujących na konieczność zawieszenia pracy lokali;

Chcemy jak najlepiej służyć pomocą naszym klientkom_klientom, a także osobom, które w tej wyjątkowej sytuacji odczuwają trudności psychiczne z nią związane.

Kolejny mail zbiorowy (taki jak ten) pozwolę sobie wysłać do Państwa, jeśli wystąpi konieczność całkowitego przejścia w tryb pracy teleinformatycznej.

Wszystkie komunikaty dotyczące bieżących działań możecie Państwo znaleźć na:

W razie pytań lub sugestii jesteśmy do Państwa dyspozycji przez całą niedzielę (pod telefonem i mailem), a w kolejnych dniach w godzinach pracy, czyli od poniedziałku do piątku od 8:00 do 21:00.

Z poważaniem

Dawid Pawlina
Kierownik"

Komunikat #2 - 13.03.2020
  1. Prosimy, aby osoby z jakimikolwiek objawami chorobowymi pozostały w domach i odbyły sesję przez Skype lub telefonicznie*.
  2. Przypominamy o możliwości odbycia sesji indywidualnej w formie online przez Skype lub telefonicznie*.
  3. Od dzisiaj wszystkie smsy i maile przypominające o wizytach będą zawierać powyższe informacje.
  4. Dezynfekujemy wszystkie powierzchnie twarde, które są dotykane rękami (m.in. klamki, stoliki, ladę recepcyjną, krany, włączniki światła).

* Konieczne powiadomienie recepcji. Forma telefoniczna dostępna dla w przypadku braku urządzenia z kamerą lub słabego łącza internetowego. Forma do ustalenia z terapeutką_ą.

Na bieżąco śledzimy strony Głównego Inspektora Sanitarnego, władz państwowych i samorządowych, aby dostosować nasze działania do wydawanych przez nie komunikatów.

Komunikat #1 - 12.03.2020

Drogie Klientki i Drodzy Klienci,
ze względu na liczne pytania informujemy, że na chwilę obecną pracujemy normalnie i prowadzimy zaplanowane sesje.

Jednak ze względu na zagrożenie epidemiologiczne podjęliśmy decyzję o umożliwieniu Wam odbywania sesji indywidualnych w formie online poprzez Skype lub telefonicznie*. Jeśli chcecie skorzystać z tej formy, prosimy o wcześniejsze powiadomienie recepcji.

Zachęcamy także do nieprzerywania terapii w związku z zaistniałą sytuacją, jeśli nie jest to konieczne. Skuteczność procesu terapeutycznego w dużej mierze zależy od konsekwencji i regularności.

Jeśli:

  • w ostatnich dwóch tygodniach przebywaliście w miejscach, w których występuje duża liczba zakażeń;
  • lub obserwujecie u siebie czy osób w swoim otoczeniu objawy, takie jak gorączka, kaszel, duszność i problemy z oddychaniem;
    to przełóżcie sesję na Skype. W przypadku występowania objawów, niezwłocznie skontaktujcie się telefonicznie z lekarką_zem lub najbliższą Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną. Zawsze możecie też zadzwonić na numer infolinii: 800 190 590, aby uzyskać szczegółowe informacje.

Najważniejsza profilaktyka:

  • regularne, dokładne mycie rąk ciepłą wodą z mydłem;
  • można stosować żele dezynfekcyjne, ale zaleca się te o zawartości alkoholu od 60 do 80%;
  • ograniczenie niekoniecznych kontaktów z innymi ludźmi, a w razie kontaktu zachowanie zalecanej odległość – 1-1,5 m;
  • unikanie kontaktu z powierzchniami, które mogą być dotykane przez wiele osób – np. klamki (a jeśli to niemożliwe to regularne mycie rąk po takim kontakcie);
  • unikanie dotykania twarzy nieumytymi rękoma;
  • kichanie/kaszlenie we własne zgięcie łokciowe;
  • pranie w temp. 60°.

Zadbajcie nie tylko o siebie, ale również o osoby w swoim otoczeniu. Stosując się do zaleceń, ograniczamy transmisję wirusa. Wokół nas mogą być osoby starsze lub z upośledzoną/obniżoną odpornością (np. w trakcie chemioterapii), których organizm ma mniejsze szanse w walce z chorobą.

Na bieżąco śledzimy strony Głównego Inspektora Sanitarnego, władz państwowych i samorządowych, aby dostosować nasze działania do wydawanych przez nie komunikatów.

* forma telefoniczna dostępna w przypadku braku urządzenia z kamerą lub problemów z łączem internetowym, forma do uzgodnienia z terapeutką_ą

Informacje na temat koronawirusa i zapobieganiu jego transmisji

Poniższe informacje pochodzą m.in. ze stron:

Nowy koronawirus SARS-Cov-2 wywołuje chorobę o nazwie COVID-19. Zapobiegając transmisji dbasz nie tylko o siebie, ale i o osoby o obniżonej odporności.

Objawy

Najczęściej występujące objawy:

  • gorączka;
  • suchy kaszel;
  • zmęczenie.

Rzadziej występujące objawy:

  • ból mięśni;
  • ból gardła;
  • biegunka;
  • zapalenie spojówek;
  • ból głowy;
  • utrata smaku lub węchu;
  • wysypka skórna lub przebarwienia palców u rąk i stóp.

Poważne objawy:

  • trudności w oddychaniu lub duszności;
  • ból lub ucisk w klatce piersiowej;
  • utrata mowy lub zdolności ruchowych.

Powyższe dane pochodzą ze strony Światowej Organizacji Zdrowia (WHO).

Najbardziej narażone na rozwinięcie ciężkiej postaci choroby i zgon są osoby starsze, z obniżoną odpornością, którym towarzyszą inne choroby, w szczególności przewlekłe. Aktualnie nie ma szczepionki przeciw nowemu koronawirusowi.

Sposoby transmisji

Wirus przenosi się drogą kropelkową, poprzez kontakt z wydzielinami osoby zakażonej lub nieodkażoną powierzchnią, z którą miała kontakt osoba zakażona i na której pozostawiła wirusa. Może pozostawać na powierzchniach przez kilka godzin (nawet do kilku dni).

Zapobieganie transmisji

  • często myj dokładnie ręce;
  • jeśli to możliwe, dezynfekuj ręce płynem o zawartości 60-80% alk. przeznaczonym do kontaktu z ciałem;
  • nie podawaj rąk i nie przytulaj się/całuj na powitanie/pożegnanie, unikaj dotykania oczu, nosa i ust;
  • unikaj niekoniecznych kontaktów z innymi ludźmi lub w przypadku gdy to niemożliwe, zachowaj bezpieczną odległość 1-1,5 m;
  • unikaj miejsc gdzie znajduje się dużo osób i nie ma możliwości zachowania bezpiecznej odległości – np. ciasnych sklepów, komunikacji miejskiej itd.;
  • jeśli nie musisz, nie wychodź z domu;
  • nie używaj naczyń po innych;
  • nie opieraj się o meble jeśli nie jest to konieczne;
  • dezynfekuj powierzchnie dotykane przez inne osoby;
  • kichaj i kaszl w zgięcie łokciowe lub chusteczkę.
koronawirus - zapobieganie zakażeniu

korona wirus - mycie rąk

Maseczki

Nie zaleca się używania masek na twarz przez zdrowych ludzi w celu zapobieżenia rozprzestrzenianiu się SARS-Cov-2. Noszenie maseczki zasłaniającej usta i nos może pomóc ograniczyć rozprzestrzenianie się niektórych chorób układu oddechowego.  Jednak stosowanie samej maseczki nie gwarantuje powstrzymania infekcji i powinno być połączone ze stosowaniem innych środków zapobiegawczych. Światowa Organizacja Zdrowia doradza racjonalne stosowanie maseczek.

Używaj maseczek tylko wtedy, gdy masz objawy ze strony układu oddechowego (kaszel lub kichanie), podejrzewasz u siebie infekcję SARS-Cov-2 przebiegającą z łagodnymi objawami lub opiekujesz się osobą z podejrzeniem infekcji SARS-Cov-2. Sprzęt ochrony układu oddechowego powinien być oznakowany znakiem CE, który potwierdza, że został prawidłowo zaprojektowany i skonstruowany, wykonany z właściwych materiałów.

Stan zagrożenia epidemiologicznego

Dane ze strony Ministerstwa Zdrowia.

11 marca Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) ogłosiła stan pandemii.

12 marca został w Polsce wprowadzony stan zagrożenia epidemicznego zgodnie z ustawą o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi.

To oznacza, że w kolejnych rozporządzeniach minister zdrowia może wprowadzić np.:

  1. Czasowe ograniczenie określonego sposobu przemieszczania się,
  2. Czasowe ograniczenie lub zakaz obrotu i używania określonych przedmiotów lub produktów spożywczych,
  3. Czasowe ograniczenie funkcjonowania określonych instytucji lub zakładów pracy,
  4. Zakaz organizowania widowisk i innych zgromadzeń ludności,
  5. Obowiązek wykonania określonych zabiegów sanitarnych, jeżeli wykonanie ich wiąże się z funkcjonowaniem określonych obiektów produkcyjnych, usługowych, handlowych lub innych obiektów,
  6. Nakaz udostępnienia nieruchomości, lokali, terenów i dostarczenia środków transportu do działań przeciwepidemicznych przewidzianych planami przeciwepidemicznymi.

W art. 47 ustawy o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi mówi o tym, że pracownicy podmiotów leczniczych, osoby wykonujące zawody medyczne oraz osoby, z którymi podpisano umowy na wykonywanie świadczeń zdrowotnych, mogą być skierowani do pracy przy zwalczaniu epidemii. Do pracy przy zwalczaniu epidemii mogą być skierowane także inne osoby, jeżeli ich skierowanie jest uzasadnione aktualnymi potrzebami podmiotów kierujących zwalczaniem epidemii.

10 marca podjęto decyzję o odwołaniu imprez masowych, a 11 marca o zawieszeniu zajęć na uczelniach, w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych do 25 marca.

Zgodnie z przewidywaniami ekspertów za chwilę będzie 100, a za tydzień 1000 pacjentów zakażonych koronawirusem. Czy tych przypadków będzie coraz więcej czy mniej teraz to głównie zależy od tego czy osoby będą pozostawać w izolacji przez najbliższe dwa tygodnie.

W Polsce badania diagnostyczne w kierunku koronawirusa prowadzi 15 laboratoriów. Minister zapowiedział, że rozważane jest włączenie do diagnostyki także laboratoriów w jednostkach klinicznych klasy BSL-2, które spełniają wymagania Światowej Organizacji Zdrowia.

Minister zdrowia podkreślił, że jest już możliwość odbycia teleporad u lekarzy rodzinnych i specjalistów w przychodniach specjalistycznych (info:

https://www.nfz.gov.pl/aktualnosci/aktualnosci-centrali/teleporady-dotyczace-koronawirusa-w-przychodniach,7621.html).

19 placówek medycznych zostanie przekształconych w sieć jednoimiennych szpitali zakaźnych. W Warszawie takim szpitalem będzie Centralny Szpital Kliniczny MSWiA przy ul. Wołoskiej 137.

Kwarantanna

Na kogo jest nakładana?
Na osoby zdrowe, które miały styczność z osobami zakażonymi lub podejrzanymi o zakażenie koronawirusem.

Przez kogo nakładana?
Przez państwowego powiatowego inspektora sanitarnego jako decyzja administracyjna.

Na jaki czas jest nakładana?
Na 14 dni licząc od dnia styczności z osobami zakażonymi lub podejrzanymi o zakażenie koronawirusem.

Czego nie robić podczas kwarantanny?
Nie opuszczaj miejsca kwarantanny.
Nie spotykaj się z innymi osobami, a jeśli to niemożliwe zachowaj bezpieczny odstęp wynoszący 1-1,5 m.

Co robić podczas kwarantanny?
Udzielaj Państwowej Inspekcji Sanitarnej informacji na temat swojego stanu zdrowia.
W razie pogorszenia się stanu zdrowia, natychmiast poinformuj przez telefon Państwową Inspekcję Sanitarną i zgłoś się do oddziału zakaźnego.
Zachowaj zasady higieny: często myj ręce, unikaj dotykania oczu i ust, myj lub dezynfekuj dotykane powierzchnie, podczas kaszlu i kichania zakrywaj nos i usta zgięciem łokciowym lub chusteczką.

Łamanie zasad kwarantanny zagrożone jest mandatem karnym w wysokości 5 000 zł.

Kontakty i postępowanie na wypadek podejrzenia zakażenia

W sytuacji podejrzenia zakażenia nie należy iść do przychodni, szpitala, sanepidu, apteki ani na SOR. Należy skontaktować się telefonicznie ze stacją sanitarno-epidemiologiczną w Warszawie:

  • Telefon alarmowy – 606 108 040 (czynny: pn-pt 15:35-8:00 oraz całe dni wolne od pracy);
  • Telefony w ciągu dnia – 223 118 002, 223 118 019, 223 118 020, 223 118 026, 223 107 936, 223 107 904, 223 118 025 (czynne: pn-pt 8:00-15:00);
  • Telefon w języku angielskim – 223 107 913 (czynny: pn-pt 8:00-15:00).

  • Telefoniczna Informacja Pacjenta – 800-190-590 (całodobowo, jęz. angielski po wciśnięciu 6);
  • Wojewódzki Szpital Zakaźny w Warszawie, ul. Wolska 37, tel:  22 33 55 261, 22 33 55 265;
  • Wojskowy Instytut Medyczny Centralnego Szpitala Klinicznego MON, ul. Szaserów 128, tel:  261 818 396;
  • Centralny Szpital Kliniczny MSWiA, ul. Wołoska 137, tel: 22 508 20 00;
korona wirus - postępowanie na wypadek zakażenia