Zapraszamy do skorzystania z bezpłatnego wsparcia interwencyjnego dla osób które doświadczają trudności związanych z epidemią koronawirusa.
Nasze wsparcie kierujemy do dwóch grup:
1. Profesjonalistów_ek:
- lekarek_zy, pielęgniarek_zy i innych osób pracujących w służbie zdrowia;
- służb porządkowych (np. policji, straży miejskiej, wojska);
- służb związanych z epidemią (np. sanepid, ministerstwo zdrowia);
- nauczycielek_nauczycieli.
Nie jest to katalog zamknięty, ze wsparcia mogą korzystać również osoby pracujące w innych zawodach, których obecna praca bezpośrednio dotyczy epidemii.
2. Osób prywatnych:
- przebywających w kwarantannie;
- których bliscy przebywają w kwarantannie;
- których bliscy są zakażeni;
- których bliscy przebywają w szpitalu;
- którzy w ponieśli stratę bliskiej osoby z powodu wirusa.
Powyższy katalog wyczerpuje sytuacje kwalifikujące do skorzystania z bezpłatnego wsparcia interwencyjnego przez osoby prywatne.
Zapisów można dokonywać w następujących formach:
- samodzielnie przez formularz zapisów online
- telefonicznie: 511 028 333 (pn.-pt. 8:00-21:00)
- e-mailowo: info@otwartaprzestrzen.pl
Więcej informacji:
- sesje trwają do 50 minut;
- wsparcie udzielane jest w formie rozmowy video lub audio za pośrednictwem narzędzia Google Meet;
- nie jest konieczne posiadanie konta pocztowego w domenie gmail.com;
- nie trzeba instalować żadnego programu na komputerze ani zakładać nigdzie konta (Google Meet nie działa w przeglądarce Safari, może też nie działać w przypadku nieaktualizowanej przeglądarki, przed rozpoczęciem rozmowy prosimy o sprawdzenie aktualizacji);
- jeśli połączenie będzie następowało przez smartfona należy wcześniej zainstalować aplikację “Hangouts Meet”;
- w przypadku braku warunków technicznych (brak komputera, smartfona czy internetu lub jego słaby zasięg) sesja może odbyć się również w formie telefonicznej.
W ramach bezpłatnego wsparcia interwencyjnego nie będą poruszane kwestie około psychologiczne niezwiązane z epidemią. Osoby potrzebujące bezpłatnego wsparcia z innych zakresów odsyłamy tutaj:
- Ogólny telefon zaufania – Linia Wsparcia:
800 70 2222 – całodobowo
- Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży:
116 111 – całodobowo
- Telefon dla rodziców i nauczycieli w sprawie bezpieczeństwa dzieci:
800 100 100 – pn.-pt. 12:00-15:00
- Telefon zaufania dla osób doznających przemocy i jej sprawców – Niebieska Linia:
800 120 002 – całodobowo
- Telefon zaufania dla osób LGBTQIA – Lambda Warszawa:
22 628 52 22 – pn.-pt. – 18:00-21:00
- Wsparcie psychologiczne dla osób zagrożonych dyskryminacją – więcej info tutaj
Recepcja nie udziela wsparcia, konieczne jest zapisanie się na sesję.